Zo maak je jouw AVG’tje net iets meer bijzonder

Zo maak je jouw AVG’tje net iets meer bijzonder

Ben je fan van een lekkere oer hollandse AVG (aardappels, groente, vlees) maaltijd? Dan eet je dit waarschijnlijk wel meerdere keren in de week. In principe is daar niks mis mee, maar het kan zijn dat het op een gegeven moment een beetje saai en eentonig wordt. Zeker als je het steeds afwisselt met dezelfde groentesoorten omdat je die het lekkerst vindt. In dit artikel geef ik je enkele tips hoe je jouw AVG maaltijden naar een hoger level kan tillen door slechts kleine aanpassingen te doen. 

Voeg elementen toe aan je AVG

We beginnen simpel: je mag je AVG maaltijd gewoon bereiden hoe jij dat normaal ook doet, maar je kunt er wel wat elementen aan toevoegen. Denk hierbij aan het gebruik van andere kruiden of aan het toevoegen van wat noten. Ook een sausje kan je eten heel anders maken. Eet jij normaal je bloemkool met groentesaus? Kies dan nu eens voor een kaassausje en maak ook een sausje voor je vlees. Door te experimenteren met dingen die je kunt toevoegen of vervangen, kom je vanzelf weer iets tegen wat je misschien wel nóg lekkerder vindt. 

Bereid je AVG op een andere manier

Een ander idee om jouw AVG maaltijd meer bijzonder te maken is om het op een net andere manier te bereiden. Kook jij normaal gewoon je aardappelen en groentes in de pan en braad je het vlees? Kies er dan eens voor om je aardappelen en groentes in de oven of airfryer te bereiden. Hierdoor krijg je een compleet andere beleving van je AVG. Je kunt er ook een keer een heerlijke stamppot van maken of maak een quiche of koekjes van je aardappels en groente. Hoewel je hetzelfde eet, zal het toch iedere keer weer net wat anders voelen en raak je er minder snel op uitgekeken. 

Maak je AVG een keer vega of biologisch

De laatste manier die ik je wil meegeven is om een keer een vega of biologische AVG maaltijd te maken. Vega wil zeggen dat je geen vlees eet, maar je kunt de V van AVG hierbij natuurlijk wel vervangen voor een vleesvervanger of door extra groente. Vleesvervangers zijn er tegenwoordig in zoveel verschillende soorten, dat je voorlopig nog wel even bezig bent voor je ze allemaal geprobeerd hebt. Probeer ook eens biologische producten toe te voegen aan je maaltijd. Tegenwoordig kun je bijna overal wel een biologische variant van kopen, zo heb je biologische groente, maar ook noten kunnen biologisch zijn. Wil je klein beginnen, koop dan eens wat cashewnoten of paranoten die biologisch zijn en voeg deze toe aan je gerecht. Je zult merken dat er zo weinig verschil in zit dat je net zo goed alles biologisch kunt eten. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.